söndag 27 maj 2012

Från 105 till 160 för priset av 4

När son med fästmö senast besökte oss på landet, kunde jag se att det var ganska besvärligt att hantera en extrasäng i ett rum på 2,5 x 2,5 meter, när det redan finns en 105 bred säng i rummet. Det går inte att sova två på 105cm. I ett så litet rum är det omöjligt att ha en stor säng - då kan man inte ha rummet till annat än att sova i.

Jag funderade på en lösning och kom fram till något.

Använde min nya leksak, handöverfräsen och gjorde spår för en lös fjäder:


Mitt farsarv - jätteskruvtvingen - kom till nytta:


Plywoodskriva som sängbotten, med två urtag för bra grepp. Två lister med vinkeljärn håller sängen på rätt avstånd från väggen. En bräda fäst på väggen och en som är fäst på sängen, bär sängbottnen.


Paketerad för att föras in under sängen. Något överdrag skall jag nog också fixa.


Priset är att sängen nu står 4 cm längre ut från väggen - tjockleken av två brädor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar