söndag 29 maj 2011

Bagarmossens Djursjukhus tar bra betalt...

I torsdags skulle vi få undersökt den "knöl" som den virriga veterinären hade känt. Så på morgonen for vi till Bagarmossen för ultraljudsundersökning.

Virrigheten hade visst spridit sig. När jag bokade tiden sade jag särskilt att det skulle vara ultraljud - det hade ju veterinär Emma skrivit. Trots det hade man missat att boka den undersökningen. Ja, det fanns inte ens en sådan veterinär på plats. Jag fick lämna Pelle för att hämta honom sent på eftermiddagen. Dagen blev helt sönderhackad och jag kunde inte göra mycket vettigt arbete. Det blev lite småpyssel och några ärenden.

Resultatet av undersökningen var att det inte fanns någon knöl alls, hjärtfelet blev identifierat och man hittade även en onormal njure. För undersökningen fick jag betala 4910:-! Det motsvarar 6 timmars konsultarvode för en mycket kvalificerad ekonomikonsult! Faktum är att jag tycker det är rena rånet. Jag kommer så vitt möjligt att undvika Bagarmossen i framtiden. De sätter antagligen priserna med tanke på att det är försäkringsbolag som betalar, men det är ju inte alla som kan ha sina djur försäkrade.

Alltnog, Pelles hjärtfel är av samma slag som det Måns hade, men jag tror att Pelles är lite värre. Vi får nog bara behålla vår fine vän i några få år är jag rädd.

Djungelkatt:

1 kommentar:

  1. Jag lämnade in en av mina hundar för operation av klobrott på höger framtass - vi hade gjort samma operation 2010 på vänster klobrott - men det hade vetrinärerna dokumenterar fel så när vi skull oepera höger kolbrott så fick vi avslag från försäkringsbolaget för att de skrivit fel första gången. dessutom något som är ännu ärkligare är att notan var med än dubbels då dyr andra gången, första gången betalade vi 1700 andra gången kostade det 3600 , alltså mer än dubbelt- helt befängt. vi försöker få kontakt med dem via Sandra Göransson som visst ska vara klagomålsansvarig - men tror du hon har kontaktat oss tilblaka? nej inte alltså och det har nu gått 4 veckor.
    Super oseriösa är dom1!!!

    SvaraRadera